Tapicerstwo od A do Z. Czy to opłacalny biznes?

Tapicerstwo to rzemiosło polegające na tapicerowaniu mebli, czyli pokrywaniu ich tkaniną. Może to obejmować odnawianie uszkodzonej tapicerki lub odnawianie zabytkowych mebli. W przypadku wiekowych foteli lub sof, rzemieślnicy zachowują starą metodę produkcji. Tapicerzy mogą również odnawiać przedmioty wykonane z drewna.

Kim są tapicerzy?

Tapicer to rzemieślnik, którego głównym zajęciem jest tapicerowanie mebli. Polega to na obijaniu mebli tkaniną, naprawianiu uszkodzonych tapicerek lub odnawianiu mebli zabytkowych. W przypadku starych foteli czy sof rzemieślnicy zachowują starą metodę produkcji. Warto wspomnieć, że tapicerzy odnawiają również przedmioty wykonane z drewna. Jest to trudny zawód, który wymaga kunsztu, wiedzy i niezwykłej precyzji. Tapicer może również tapicerować wnętrza samochodów, a nawet sprzęt sportowy.

Czym zajmuje się zakład tapicerski?

Zakład tapicerski to pomysł na biznes dla osób specjalizujących się w tej dziedzinie – takich, które uzyskały tytuł mistrza lub świadectwo czeladnicze w tym rzemiośle.

Kto może założyć własną działalność tapicerską?

Tapicer jest rzemiosłem. Aby być rzemiosłem, działalność musi być wykonywana przez osobę fizyczną z udziałem wykwalifikowanej siły roboczej na własny rachunek, we własnym imieniu i przy zatrudnieniu nie większym niż 250 pracowników. Rzemiosło może być również zaliczone do mikro-przedsiębiorców lub małych przedsiębiorców w rozumieniu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

Oprócz zatrudnienia, kolejnym ważnym parametrem jest poziom rocznego obrotu netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych, który nie może przekroczyć 50 mln euro oraz suma aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z ostatnich 2 lat, która nie powinna przekroczyć równowartości w złotych 43 mln euro.

/Obraz ivabalk z Pixabay

Czy warto zakładać biznes?

Tapicerka to coraz bardziej popularna alternatywa i łatwo dostrzec dlaczego. Szkielety foteli, które mają nawet kilkanaście lat są znacznie trwalsze od tego, co znajdziemy w tanich produktach, tak często reklamowanych za pomocą różnych mediów. Tanie jest ładne tylko na początku, a jeśli później nie wzmocni się konstrukcji, to w zasadzie po kilku latach jest ona całkowicie niezdatna do użytku. Klienci coraz częściej decydują się więc na zakup czegoś używanego i odnowienie tego do swoich upodobań. Jest to szansa dla osób posiadających umiejętności tapicerskie, ponieważ coraz trudniej jest sprostać zapotrzebowaniu rynku na takie usługi i szybko wyrobić sobie markę. Obecnie jest to nisza pielęgnowana głównie przez starszych rzemieślników. Dlatego warto śledzić zapotrzebowanie ludzi i wejść do gry, gdy nadejdzie odpowiedni czas!

Obecnie rynek renowacji mebli jest ograniczony i rośnie, co oznacza, że jest mniejsza konkurencja niż można się spodziewać. W twoim mieście jest prawdopodobnie jest niewiele osób, które oferują usługi renowacji mebli – zwłaszcza na dobrym poziomie, dlatego łatwo możesz stać się osobą, do której ludzie będą przychodzić szukając wykonawcy tej pracy. Konsumenci mają również sentymentalne przywiązanie do mebli, które mają w swoich domach od pokoleń, więc zawsze będą chcieli je przywrócić. To nie jest jak kupowanie nowych mebli – to bardziej jak przywracanie starego przyjaciela. Największym minusem tapicerstwa jest to, że nie jest to biznes dla każdego – trzeba być specjalistą od renowacji mebli i mieć odpowiednie kwalifikacje, aby założyć taką działalność.

_______________________

Autor: Julia Kownacka

Autor zdjęcia głównego: pressfoto, Freepik

Materiał źródłowy: portfelpolska.pl, zbudujbiznes.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.