Na czym polega pozycjonowanie strony i sklepów internetowych? Pozycjonowanie stron Poznań

O SEO słyszy się wiele, a większość przedsiębiorców wie, że proces pozycjonowania stron jest ważnym elementem działań marketingowych. Nie wszyscy jednak wiedzą, jakie realne korzyści może im przynieść skuteczność pozycjonowania.

Dlaczego pozycjonowanie strony internetowej?

Warto spojrzeć na Google Trends, aby zobaczyć jak bardzo wzrosło zainteresowanie SEO na przestrzeni lat. Z wykresu jasno wynika, że popularność tego terminy od pewnego czasu szybko rośnie i nadal będzie wzrastać. Co więc to oznacza?

Trudno w to uwierzyć, ale obecna sytuacja może sugerować, że trzeba zainwestować sporo pieniędzy w content marketing, bo z roku na rok pojawia się coraz więcej firm działających na rynku, co zwiększa konkurencję. Nie jest to jednak prawdą. Obecnie pozycjonowanie stron – jeśli chodzi o kampanie reklamowe – jest chyba najtańszą formą reklamy. Przykładowo ogłoszenie w lokalnej gazecie czy spot radiowy spowodują, że wydasz znacznie więcej pieniędzy, a efekty będą zdecydowanie mniejsze niż inwestycja w optymalizację strony internetowej. Dlaczego? Znaczna większość ludzi korzysta chętniej z wyszukiwarek internetowych, niż z tradycyjnych mediów takich jak radio czy gazeta.

Co daje Ci pojawienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania? Pozycjonowanie stron internetowych Poznań

Posiadając w Poznaniu np. sklep z butami i będąc na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwarki Google na frazy kluczowe takie jak np. „buty Poznań”, która jest wpisywana nawet 1000 razy w miesiącu, możesz liczyć nawet na 1000 potencjalnych klientów! Można przypuszczać, że większość sklepów z obuwiem nie ma tylu odwiedzających sklep przez cały miesiąc.

/Obraz autorstwa DCStudio na Freepik

Jeśli jesteś dentystą czy lekarzem innej specjalizacji, musisz wiedzieć, że Google może zdziałać cuda dla Twojej praktyki. Według badań przeprowadzonych przez Searchmetrics, aż 80% wszystkich zapytań o lekarzy, w szczególności dentystów pochodzi z wyników wyszukiwania online.

Teraz już rozumiesz, jak wiele może dać Ci SEO?

Na czym polega pozycjonowanie strony i sklepów internetowych? Pozycjonowanie stron www Poznań

Proces pozycjonowania stron internetowych składa się z kilku elementów. W pierwszej kolejności – audyt SEO. Ma on na celu pokazanie błędów na stronie, opisanie odpowiednich fraz kluczowych, dla których strona powinna być widoczna, określenie strony lub sklepu na tle konkurencji (analiza konkurencji) i kilku innych rzeczy. Ostatecznym celem audytu SEO jest określenie, jakie problemy mogą uniemożliwić Twojej witrynie uzyskanie wyższej pozycji w wyszukiwarkach internetowych np. wyszukiwarce Google. Identyfikując i rozwiązując te problemy, można poprawić wydajność witryny w dłuższej perspektywie.

Drugim elementem są treści na stronie. Wyszukiwarka Google, to przede wszystkim wyszukiwarka tekstowa. Określa jakość strony głównie na podstawie tekstów, a te muszą być dopracowane do ostatniego szczegółu. Strony internetowe powinny odpowiadać na jak najwięcej potrzeb użytkowników. Jeśli użytkownicy znajdą na Twojej stronie to, czego potrzebują, Google wyniesie Cię na szczyt.

Trzecią i równie ważną częścią mającą wpływ na pozycjonowanie stron są linki. Linkbuilding (linkowanie zewnętrzne, linkowanie wewnętrzne) jest procesem o wiele bardziej złożonym niż SEO. Jest to gra liczb i wymaga dużo czasu, aby zbudować ilość linków, których strona potrzebuje do rankingu.

Jak znaleźć potencjalnych klientów blisko siebie? Lokalne pozycjonowanie stron w Poznaniu

Pozycjonowanie dla małego miasta zazwyczaj nie jest problemem. W Poznaniu pozycjonowanie stron internetowych niestety jest już skomplikowane, ponieważ jest tam wiele firm konkurujących na te same słowa kluczowe. Dla małych wsi i miasteczek pozycjonowanie jest o wiele łatwiejsze i tańsze.

/Obraz autorstwa creativeart na Freepik

Pozycjonowanie lokalne to dobry sposób na wypozycjonowanie strony internetowej w branży, w której jest duża konkurencja i potrzeba wielu środków na promocję na główną frazę.

Pozycjonowanie Poznań

Pozycjonowanie lokalne to także dobry wybór, gdy ze względu na charakter świadczonych usług zależy nam na przyciągnięciu klientów z okolicy. Prowadząc małą pizzerię, nie musimy reklamować jej na terenie całego kraju, w tym przypadku pozycjonowanie lokalne będzie skuteczniejszym rozwiązaniem.

Dlaczego warto zainteresować się stroną internetową?

Pozycjonowanie lokalne jest bardzo dobrą alternatywą pod kątem SEO dla firmy, która posiada oddziały lub sklepy w kilku miastach. Jednak, aby było ono skuteczne, warto przygotować odpowiednią architekturę strony www. Dobrze przygotowana architektura strony jest niezbędna, jeśli chcesz zlokalizować swój biznes w sieci. Celem tej techniki jest pozycjonowanie osobnych stron dla każdej lokalizacji, w której posiadasz oddziały lub sklepy. Dzięki temu łatwiej będzie Ci dotrzeć do osób zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami, które szukają ich w swoim mieście.

Lokalizację można osiągnąć poprzez stworzenie osobnych stron z treścią i zorganizowanie ich zgodnie z potrzebami odbiorców z poszczególnych miast. Strony te powinny zawierać wszystkie istotne informacje o Twojej firmie, w tym adresy i dane kontaktowe, a także opisy świadczonych przez nią usług. Potrzebne będą również lokalne mapy pokazujące lokalizacje Twoich oddziałów lub sklepów, aby użytkownicy mogli je łatwo znaleźć na mapach Google w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron Poznań – Optymalizacja techniczna on-site pod lokalne SEO

Lokalne firmy mogą korzystać z lokalnego SEO, aby pomóc im zostać znalezionym przez klientów w ich okolicy, którzy szukają produktów lub usług takich jak ich. Lokalna optymalizacja wyszukiwarek polega na tym, aby Twoja strona znalazła się wyżej w wyszukiwarkach. Wszystko po to by zwiększyć widoczność na stronie www. Ludzie stale wyszukają lokalnych serwisów, co oznacza większy ruch i więcej leadów dla Twojej firmy.

/Obraz autorstwa creativeart na Freepik

Optymalizacja na stronie jest to część SEO (Search Engine Optimization), która odbywa się bezpośrednio na Twojej stronie internetowej. Prawidłowo zoptymalizowana strona posiada słowa kluczowe w tytule, opisie, nagłówkach i wielu innych miejscach pozycjonowanej strony. Ważny jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Jeśli masz stronę www.example.com i chcesz być w pierwszej dziesiątce dla frazy „buty Poznań”, to fraza ta powinna być obecna w około 20% treści na stronę www.

Pozycjonowanie stron internetowych w Poznaniu

Frazy lokalne są bardzo popularne i nie ma w tym nic dziwnego. Pierwszą rzeczą, która przyciąga uwagę użytkowników jest lokalna trafność zapytania w wyszukiwarce.

W zakresie pozycjonowania lokalnego, optymalizacja strony internetowej wymaga także odpowiedniego opisania wszystkich stron w serwisie. Każdej, bez wyjątku. Nawet takiej która zawiera 3000 i więcej produktów.

Na pewno zastanawiasz się jaki jest cennik pozycjonowania przez firmy zewnętrzne. Czy dużo kosztuje pozycjonowanie stron lokalnie? Nie! Pozycjonowanie na frazy kluczowe wymagają niewielkiej inwestycji. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych pomaga sprawnie dotrzeć do potencjalnego klienta. Efekty pozycjonowania lokalnego są zazwyczaj szybko zwiększają pozycję widoczności strony internetowej. Warto postawić na pozycjonowanie sklepu bądź Twojej strony !

____________________________

Autor: Magdalena Chowaniec

Autor zdjęcia głównego: creativeart, Freepik

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.